söndag 10 januari 2010

Åter på plats!

Jag var så lagom kaxig, den 8 Januari låg jag pladask i sängen med en ordentlig jetlag och en släng av magsjuka, jag sov hela fredagen med avbrott för toabesök,sen sov jag hela natten därpå, men på lördagen kände jag mig bättre, jetlagen sitter i lite grann fortfarande även i dag, det är första gången som jag har haft så lång känning av tidsomställningen, men det är klart man blir äldre och nio timmar är ganska mycket. Tyvärr så hittade jag ingen handarbetsbutik i Las Vegas, som jag hade räknat med, avstånden var för stora. jag som var så taggad för att få se deras butiker. synd.
Men jag hade en skön semester iallafall med ca 20 graders värme och billiga inhandlingar av kläder,lite spel och mycket GOD mat, deras kött är outstanding, att jämföra svenskt kött med deras går absolut inte, amerikanskt kött är välhängt, mört och saftigt, kniven bara sjunker igenom, man blir inte stinn och det smakar himmelskt, svenskt kött blir i jämförelse torrt, tråkigt och kompakt, uch!
Nu är det bara att hugga in på bokföringen och göra klart till revisorn, (ett hundgöra).
Det ska faktiskt bli kul att börja jobba igen i morgon och träffa alla trevliga kunder, på kvällen i morgon ska jag till grannen Valbo hårverkstad på julgransplundring så då kommer jag att vara kvar i butiken till kl 18,30, så det är bara att komma och handla då.